Ako sa pridať na Google mapu

Pozri si založenie profilu na mapách krok po kroku. K tomu malý komentár a kúsok o negatívnych a falošných recenziách.

Ako sa zaregistrovať na Google mapy?

Otvor si stránku Google moja firma – klik. Aby si mohol pokračovať, musíš mať vytvorený Google účet. Ak nemáš – založ si. Ak máš, tak tak klikaj na modré tlačidlo. Tieto body sú veľmi jednoduché, Google ťa prevedie celým vytvorením. Dávam ich sem preto s pár postrehmi.

Začíname napísaním Názvu firmy. Tu by si mal napísať názov tvojej firmy, tak ako je to v obchodom/živnostenskom registri. Môžeš použiť aj názov predajne, ak máš. Ja som pre tieto účely zadal Fotograf Vráble. Google ťa pustí aj s takýmto názvom ale musíš rátať s tým, že ti možno účet zablokuje.

Ako ďalší krok od teba chce kategóriu, ktorá ťa vystihuje. Zadaj jednu, ostatné môžeš doplniť neskôr.

Ak máš ateliér, kde ťa môžu zákazníci navštíviť, tak zvoľ Áno. Ideálne je, ak nejakú adresu máš, kľudne aj adresu k tebe domov. Napriek tomu, že adresu nemám, som zvolil Áno – ďalej uvidíš prečo.

Nasleduje jednoduché vyplnenie adresy.

Ak na adrese alebo v jej blízkosti sú podobné firmy, môžeš si zvoliť tú svoju. Občas sa stáva, že aj keď si si žiadny profil na Google mape nerobil, už tam si. Ak takýto profil nájdeš pri vyhľadávaní v Google, môžeš si naň nárokovať – je na to tlačidlo v profile. Google si ťa následne pokúsi overiť .Ak overením prejdeš, budeš môcť profil upravovať.

V ďalšom kroku ťa môže požiadať o presné označenie adresy na mape.

Ak máš len ateliér a nikam nechodíš, tak zvoľ nie. Inak môžeš vybrať možnosť Áno.

V ďalšom kroku ťa požiada o výber miest, kde ľudí obsluhuješ. Ja som zvolil obce v okolí mesta Vráble.

V tomto kroku zadaj telefónne číslo. Daj pozor, aby bolo správne. Google si ho môže chcieť overiť a je aj zverejnené na tvojom profile v Google mapách. Pridať sem môžeš aj svoju webovú stránku. Ja som dnes zvolil, že chcem Bezplatný web.

Povolenie, že či chceš dostávať emaily od Google. Ja som zvolil áno. Občas pošlú veľmi zaujímavé tipy.

A máme hotovo. V tomto bode sa pravdepodobne tvoje základné nastavenie končí a stránka ťa presmeruje do administrácie profilu na mape. Tak som to mal pri poslednej registrácii klienta na Google mapy. Neviem či to Google zmenil, alebo je to kvôli bezplatnému webu, ktorý som zvolil, že chcem, no pokračovali sme ďalej vo vypĺňaní údajov. Predtým je ale ešte jeden krok.

A tým je vyplnenie mena, na ktoré príde overovací kód. Ak zadáš adresu miesta podnikania, Google si ju overí. Príde na ňu obálka so 6 miestnym PIN kódom, ktorý musíš zadať do profilu. Až potom sa ti sprístupnia všetky možnosti profilu a samotný profil sa zverejní na mapách. Zásielke trvá prísť 14 dní, no vo väčšine prípadov som ju mal doma už do týždňa. A občas profil vidno na mape ešte skôr, ako je overený.

V ďalšom kroku chce odo mňa Google zvoliť služby, ktoré ponúkam. Môžeš si zvoliť aj vlastné. Aj neskôr v profile.

Vyplňte si otváracie hodiny. Ale také naozajstné, nie Non-stop, alebo od 00: do 23:00. Vyzerá to nedôveryhodne. Poznáte niekoho, kto stále pracuje a nespí? Ja som si zvolil čas cez týždeň od 15:00 do 19:00. To preto, že je keď píšem tento článok, tak je september. Preto som záverečný čas dal taký, aby vonku bolo svetlo. 15:00 som zvolil kvôli rodinným fotkám – deti sú už doma, niektorí rodičia tiež. Ja viem, že ľudia pracujú aj na zmeny a teda niektorých môžem fotiť aj doobeda. Ale to už je na vzájomnej dohode. Víkendy sú od 09:00 do 19:00

Popíšte svoju firmu. Toto býva občas najťažšia časť. Ak si chcel začať: „Fotím od roku 2012 a fotografia je moja veľká záľuba, ktorá prerástla až do zamestnania. Najradšej fotím svadby a rodinné oslavy…“ tak sa na to rovno vykašli. Túto časť by si mal popísať tak, že je o tebe ale zároveň je pre zákazníka. Spomenutú vetu môžeš skúsiť napríklad takto: „Jeden z najkrajších dní vášho života si zaslúži zachytiť profesionálom. Zverte sa do rúk mne. Fotografia u mňa prerástla do vášne už dávno a vďaka 8 ročným skúsenostiam sa môžete spoľahnúť na kvalitu a profesionalitu.“

Ak máš napísaný popis, pridaj fotky. Vyber tie najlepšie, ktoré máš. Odporúčam spraviť malý prieskum medzi kamarátmi. Alebo si vybrať podľa sociálnych sietí – zvoľ tie, ktoré sa najviac páčili – mali najviac „lajkov“.

Tak a hotovo. Gratulujem. Môžeš sa pozrieť do administrácie profilu.

Nezabudni doplniť svoje logo, pridať ďalšie služby, prípadne výrobky.

Najlepšia vec na profile v Google mapách – recenzie

S profilom na mapách je to rovnako ako so stránkou – Google vyhodnocuje jeho kvalitu a relevantnosť vzhľadom ku konkrétnemu vyhľadávaniu. Preto ak chceš vystreliť vo výsledkoch vyhľadávania celkom hore, musíš sa snažiť. Vyplnený a aktuálny profil je základ. A pri profile sú veľmi dôležité recenzie – oslovuje aktívne svojich zákazníkov, aby ti vyplnili recenziu na Google profile. Aktuálne recenzie robia profil dôveryhodnejší. Rovnako aj nižšie hodnotenia. Profil so 100 5-hviezdičkovými recenziami vyzerá menej dôveryhodne ako profil s mixom všetkých hodnotení. Úplne ideálne je ak zákazníci nedajú len hviezdičky, ale napíšu aj hodnotenie.

Falošné negatívne referencie

Ak si dobrý, pravdepodobne sa im nevyhneš. Môžeš ich však nahlásiť a Google ich preverí. Vo väčšine prípadov ich aj odstráni. A áno, aj tie tvoje. Takže si tam určite nič nepíš sám. Ak ti niekto dá negatívnu recenziu lebo s tebou naozaj nebol spokojný, nesnaž sa ju vymazať. Radšej na ňu odpíš, že ďakuješ a že sa polepšíš.

Mobilná aplikácia

Google moja firma je aj do mobilu. V mobile ju dokonca používam viac ako na počítači. Keď mám chvíľu čas, tak naťukám novinku do profilu alebo pridám fotku. Stiahnuť si ju môžete aj do Android telefónov aj do telefónov s iOS.

Sme na konci. Daj vedieť, či ti návod pomohol alebo rovno napíš, aké s ním máš výsledky. Ja budem dúfať, že mi Vrábeľského fotografa nezablokujú, aby som mohol pridať nejaké výsledky o pár mesiacov.

Zatiaľ si pozri, ako sa do Google mapy môžeš zaregistrovať.

Názor k “Ako sa pridať na Google mapu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *