Povieme si to na príklade zo života: Potreboval som kúpiť do pílky plátok na pílenie kovu. Ešte som to nekupoval a ani som nevedel kde by som ho kúpi. Zobral som mobil a napísal do Google…
…“Železiarstvo“. Ponúkol mi mapu, podľa ktorej som si vybral najbližšiu predajňu. Sadol som do auta a hádaj čo. Cestou som obchádzal železiarstvo, ktoré som mal oveľa bližšie. Prečo som o ňom nevedel? Nebolo na mape. Podobný príklad som mal v Bratislave. Bratislavu nepoznám, tak som si hneď ťukol na trasu, aby ma Google navigoval.
V tomto príklade máme hneď 2 dôvody, prečo sa zaregistrovať:
- Aby si bol viditeľný pre potenciálnych zákazníkov – a nie len keď hľadajú teba. Skús si otvoriť Google mapu a pozri aké firmy sa tam zobrazujú. Možno si ani nevedel, že také v tvojom okolí sú. Možno ani o tebe ľudia nevedeli, že im môžeš spraviť rodinné portréty. S veľkou pravdepodobnosťou si ťa neobjednajú okamžite. Ale už o tebe vedia a to je dôležite. Ak budú potrebovať fotografa, môžu si na teba spomenúť.
- Aby si k tebe ľahko našli cestu – dohodli ste sa s klientom na fotení u teba v ateliéri. Lenže nevie, kde je ten ateliér. Ak si na mape, je to jednoduché – dá si ťa hľadať do Google a ten mu rovno ponúkne adresu – ťukne na Trasa a ide. No ak nie si na mape, tak to má zložitejšie. Bude hľadať adresu u teba na stránke a následne si ju písať do mapy? Pozrie do emailu, či nemáš náhodou adresu s podpise? Zatelefonujete a spýta sa? Čo ak nebudeš dvíhať, lebo máš iné fotenie? Možno si teraz povieš: „Och, tento čo tu trepe, veď to je najmenej zistiť si adresu.“ Áno, máš pravdu. Ale uvedom si, že tvoja vizitka nie sú len fotky, ale úplne všetko od prvého kontaktu s tebou. A aj takáto drobnosť môže ubrať bodík z hodnotenia.
Ale dôvodov je viac
- Kontaktné informácie, otváracie hodiny – ľudí často zaujímať aj otváracie hodiny. Google hneď ukáže či máš otvorené, takže vedia či môžu prísť alebo už nie. Alebo ti môžu zavolať na číslo, ktoré si v profile uviedol.
- Recenzie – pozri si na Heureke fotoaparát D7500. Si rozhodnutý, že si ideš kúpiť tento foťák, už si len ideš vybrať kde ho kúpiš. Ak ho nepotrebuješ okamžite, pravdepodobne sa na to pozrieš takto: Najlacnejší je na exafoto, ale majú málo recenzií, kto vie čo je to za obchod? Dôveryhodnosti nepridá ani nevyplnený popis produktu. Zostali 3 obchody – podľa recenzií dôveryhodné. Každý dáva darček. Megafoto mi k foťáku dá kartu a je najlacnejší. Síce to nebudem mať doma zajtra, ale za ten rozdiel 140€ týždeň počkám. A bonus – doprava zdarma. Výsledok je jasný – objednávam z Megafoto.
Ani jeden z tých obchodov som nemusel navštíviť a rozhodol som sa, kde foťák kúpiť. Samozrejme iné by bolo, keby kupujem viacero produktov naraz. Ale na ukážku to stačí. V Google mapách je to s rozhodovaním podobné.
Síce si fotografa zákazník nevyberá len na základe recenzii, no môžu dosť zavážiť. Stačí, ak sa potenciálny zákazník na základe recenzií rozhodne, že tvoju stránku si neotvorí. A preto stojí za to ich mať dostatok nie len na stránke, či Facebooku, ale aj tu – na Google mape.
Aký ďalší dôvod by si napísal ty? Môžeš ho poslať do správy na Facebooku.
Názor k “Prečo sa zaregistrovať na Google mapách?”